مقالات مقالات .

مقالات

انواع دیوار سبز

پنل های مشبک سطح وسیعی را پوشش می دهند. این پنل ها به شکل مدولار در کنار هم قرار می گیرند.

دیوار سبز کابلی
یکی از انواع دیوار سبز ، نوع کابلی آن است. در این حالت برای رشد و نگهداری گیاهان رونده از سیستم کابلی استفاده می شود. گیاهانی که در این سیستم مورد استفاده قرار می گیرند، به سرعت رشد می کنند و شاخ و برگ می دهند. این سیستم دارای تعدادی توپ از جنس فولاد ضد زنگ است که یکسری کابل از آنها عبور می کند. کشش و انقباض این کابل ها باعث شکل گیری یک شبکه منظم می شود که به عنوان تکیه گاه برای گیاهان ایفای نقش می کنند.

دیوار سبز شبکه ای
این نوع از دیوار سبز به شکل شبکه ای سیستمی و سبک است که در آن حائلی از شبکه های فولادی بر روی دیوار یا ساختمان قرار می گیرد. سرعت رشد گیاهان بالارونده بر روی دیوار سبز شبکه ای یا توری، آهسته می باشد. سیستم های شبکه ای به نوعی زیر مجموعه دیوارهای سبز کابلی محسوب می شوند. انعطاف پذیری این سیستم ها بیشتر است و از قابلیت طراحی متنوع تری برخوردارند. در برخی موارد برای زیباسازی نمای دیوار و ساختمان ، سیستم های کابلی و شبکه ای را به صورت تلفیقی به کار می برند.
در سیستم های شبکه ای از گیاهان رونده پوششی استفاده می شود. این گیاهان علاوه بر رشد عمودی دارای رشد افقی سریعی هستند و در مدت زمان کوتاهی شاخ وبرگ آنها تمام فضای دیوار سبز را می پوشاند.

دیوار سبز نمدی پلیمری
در این روش گیاهان بر روی یک سطح عمودی کشت می شوند. در این سیستم یک پارچه نمدی وجود دارد که قابلیت زهکشی مناسبی دارد. این پارچه را به شکل مشخصی تا می کنند و بر روی قاب زیرساخت قرار می دهند. طرز قرارگرفتن این پارچه به گونه ای است که یک یا چند گلدان یا محفظه برای کشت عمودی به طور ردیفی با جیب رو به بالا قرار می گیرد. در ادامه گیاه موردنظر را در غلاف اولیه قرار می دهند و در محفظه ها کشت می کنند.

دیوار سبز هیدروپونیک
یک روش مدرن برای اجرای دیوار سبز در زیباسازی نمای ساختمان می باشد. این روش نسبت به روش های دیگر مزایای بیشتری دارد. در این سیستم خاکی برای رشد گیاه وجود ندارد و گیاه در یک بستر خنثی کاشته می شود. از این روش در شرایط آب و هوایی مختلف می توان استفاده کرد. در سیستم هیدروپونیک می توان از گیاهان متنوعی استفاده کرد. در این روش ریشه گیاه آب، ویتامین و املاح موردنیاز خود را از آب دریافت می کند. گیاه در این سیستم دارای تغذیه یکنواختی است.
در اجرای این طرح، در ابتدا کارشناسان ، نیازغذایی گیاه را اندازه گیری می کنند و سپس این مواد را از طریق آب به بستر خنثی گیاه می رسانند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۴:۴۳ توسط:admin موضوع: نظرات (0)