مقالات مقالات .

مقالات

کاربرد تخته چندلایی در ساخت پالت

 جنس پالت ها می تواند از چوب، پلاستیک، مواد بازیافتی و یا فلزات مختلف باشد. استفاده از پالت چوبی علاوه بر آسان نمودن عملیات حمل و نقل، استفاده بهینه از تمام حجم انبار شده، دسته‌ بندی و سازماندهی محصولات را راحت‌ تر می‌ کند. به این ترتیب، کنترل و محاسبه موجودی انبار نیز راحت‌ تر و سریع‌ تر صورت می‌ گیرد.
این پالت‌ ها بسته به نیاز مشتریان در دو نوع سبک و سنگین تولید می ‌شوند. اولین و مهمترین مزیت پالت‌ ها قابلیت حمل آن توسط لیفتراک، جک پالت و جرثقیل می ‌باشد. در این مقاله به کاربرد تخته چندلایی در ساخت پالت می پردازیم. با ما همراه باشید.

پالت چوبی
پالت چوبی در انواع مختلف با ابعاد متنوع تولید می شود. این محصول چوبی از چوب هایی با جنس متفاوت ساخته شده که این امر باعث تفاوت در مقاومت و استحکام آنها می گردد. پالت چوبی مزایای زیادی دارد. از جمله آنها می توان سادگی در تولید، قابلیت بازیافت و تعمیر، تحمل وزن بالا، ابعاد استاندارد، استحکام، مقاومت و … را نام برد. ابعاد رایج پالت چوبی 120*80، 110*110 و 100*100 می باشد.

در دنیای امروز، بالا بردن سرعت در بسته بندی و امنیت حمل و نقل، یکی از نیازهای اساسی کارخانه ها و شرکت ها است. همین امر باعث استفاده روز افزون این اصناف از پالت چوبی در انبارها و دیگر بخش ها می گردد.
کاربرد چوب در صنعت پالت‌ سازی
پالت از جنس های مختلف چوب،فلز و پلاستیک تهیه می شود. اولین مواد استفاده شده برای ساخت پالت ها، چوب بوده و همچنان نیز پالت های چوبی مورد توجه تولیدکنندگان در کارگاه ها هستند. جنس چوب در پالت های چوبی باعث ایجاد اصطکاک میان کالا و سطح پالت شده و از لغزش کالا جلوگیری می کند. این اصطکاک همچنین میان پایه‌ های پالت و سطح زمین وجود داشته و حمل کالا توسط لیفتراک یا جک را آسان ‌تر می نماید.
به علاوه، پالت ‌های چوبی نسبت به سایر پالت‌ ها سبک‌ تر بوده و تعمیرات آن نیز به آسانی صورت می‌ گیرد. در مقایسه با پالت‌ های پلاستیکی و فلزی، ساخت پالت چوبی نیاز به تکنولوژی خاصی نداشته و مراحل ساخت و پردازش آن به راحتی انجام می ‌شود. این پالت‌ ها قادر به تحمل وزن‌ های سنگین ‌تری نیز هستند.

جنس پالت چوبی
جنس و نوع چوب استفاده شده در ساخت پالت چوبی که تعیین‌ کننده استحکام و دوام آن می باشد، وابسته وزن محموله‌ ی مورد استفاده است. اما به طور کلی، چوب نراد (چوب روسی) بیشترین کاربرد را در ساخت این وسیله دارد. گاهی از چوب درختان راش، ممرز و افرا نیز برای ساخت پالت چوبی استفاده می‌ شود. چوب‌ های استفاده شده در ساخت پالت قابل بازیافت بوده و با محیط زیست سازگاری دارند.

کاربرد تخته چندلایی در ساخت پالت
مصرف تخته چند لایه در پالت چوبی متداول است. زیرا الگوی ساخت این بخش ‌های صفحه مانند را بهینه ‌تر خواهد نمود و افراد را به پالت هایی مناسب و ساده می رساند. همچنین استفاده از تخته چندلایی باعث ارزان شدن پالت چوبی می شود.

انواع پلای وود، تخته چوب های ارزانی هستند و در ساختن محصولات نه چندان پر هزینه کاربرد دارند.

کار کردن با تخته چندلایی ساده است. این چوب ها دارای قابلیت برش زنی تا میخ کاری خوبی هستند. از این رو مسیر ساخت پالت چوبی را ساده تر می کنند.
پلای وود مقاوم و ماندگار می باشد. این تخته ‌ها نمی‌ شکنند و قطعا تحمل شرایط سخت کاری در محیط کارگاه را دارند. در عین ‌حال مسیر بازیابی و تعمیر پالت چوبی کار شده با تخته‌ چندلایی ساده است.

تخته‌ چندلایی در اندازه‌ های بزرگ تهیه می‌ شود و اندازه‌ ی بزرگ آن، بهترین ایده برای پوشاندن رویه ی پالت چوبی می باشد. عمده کاربرد تخته چندلایه در پالت سازی مربوط به تهیه پالت‌ ها با رویه ‌ای یکپارچه است. جایی که در کل نیاز به سطوح بزرگ و یکپارچه داریم و قطعا انواع پلای وود بهترین انتخاب برای ساختن چنین پالت‌ هایی هستند.

سخن پایانی
تخته چندلایی در انواع مختلفی تهیه می شود و کاربردهای فراوانی دارد. یکی از کاربردهای آن، استفاده در پالت چوبی است. پخش تخته چندلایی در تهران انواع محصولات چوبی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به مشتریان عزیز عرضه می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۰:۳۵ توسط:admin موضوع: نظرات (0)